14. april 2012:

Prihodnost v električnih vozilih in hibridih

Največji izziv za proizvajalce električnih in hibridnih vozil v prihodnosti bo, da jih toliko pocenijo, da si jih bo večina evropskega srednjega sloja lahko privoščila, pravi Andrej Pečjak, inovator, ki ga v slovenskem prostoru največkrat povežemo z električnimi avtomobili. Eden njihovih idejnih očetov v Sloveniji je danes na sejmišču v Celju predstavil električna in hibridna vozila ter poudaril njihovo vzdrževanje. Po grobih ocenah naj bi v Sloveniji vozili med 300 in 400 hibridnih vozil, električnih pa ni več kot 50. Pečjak dokazuje, da se da električne avtomobile voziti tudi z energijo sonca. Zadnja leta veliko dela na elektronski diagnostiki in razvoju električnih vozil ter uporabi obnovljivih virov energije.

»Brez dvoma se jih da voziti z energijo sonca, to pa ni dosegljivo vsakemu, saj potrebuje hišo za kaj takega. Samo sončni paneli na avtu pa ne bi bili dovolj, da bi se lahko premikal,« je pojasnil. Pravi, da nas čaka počasna elektrifikacija voznega parka. »Zelo hitra ne, ker so vozila predraga,« pove. Nakup električnega avtomobila ta trenutek presega zmožnosti povprečnega slovenskega žepa. »Če bo cena dovolj padla in bo naraščala cena nafte, potem bo več električnih avtomobilov. Verjetno bo cena fosilnih goriv v prihodnjih letih naraščala, z masovnostjo proizvodnje pa bi električni avtomobili lahko bili cenejši,« je razložil inovator.

Proizvajalci po njegovem mnenju znajo narediti dovolj kakovostna vozila, a včasih namerno slabšajo kakovost. Drugače je z električnimi in hibridnimi vozili, ki so trenutno bolj kakovostna kot navadna vozila na bencin ali dizel. »Že zato, ker si proizvajalec noče nižati ugleda s slabim izdelkom. Tehnološko danes ni problem narediti avta, ki bi zdržal 50 ali 100 let, iz komercialnih razlogov pa tega nočejo,« je povedal.

Na dileme o tem, da bi takšna vozila dolgoročno povečevala porabo električne energije, meni Pečjak. Je pa ta odvisna predvsem od dometa vozila in kdaj ga polnimo. Če nimajo dometa, torej koliko kilometrov lahko naredimo z njim brez napajanja, in bi jih polnili pred službo, potem bi bila poraba elektrike višja. »Če pa jih polnimo ponoči, ko so viški električne energije, ne potrebujemo dodatnih zmogljivosti, tudi če bi se cela Slovenija vozila na elektriko,« je pojasnil.