»V Sloveniji spet iščemo kupce franšiz za naše centre,« je na predstavitvi hrvaških franšiz, ki iščejo poslovne partnerje v Sloveniji, dejala predsednica hrvaškega združenja franšiz, članica upravnega odbora evropske zveze franšiz in franšizodajalka Ljiljana Kukec. In ni edina. Tisti hrvaški franšizodajalci, ki so že v Sloveniji, se tu želijo širiti, tistih, ki še ni, pa želijo vstopiti na slovenski trg.

»Trenutno smo na Hrvaškem, v BiH, sedaj kmalu odpremo franšizo v Makedoniji, upamo, da jo bomo kmalu spet tudi v Sloveniji,« pove Ljiljana Kukec, lastnica franšize centra za hujšanje Body creator. Na Hrvaškem posluje že od leta 2001, deset let pa je imela franšizo tudi v Sloveniji. »Zaradi upokojitve lastnice smo jo morali zapreti, a si želimo, da nekdo odpre novo, saj je nekdanja dobro poslovala,« pravi Kukčeva. Hujšanje v centru poteka po metodi termoslim, znani metodi hujšanja v svetu. Gre za neke vrste mikrofranšizo, ki ne zahteva prav velikih vlaganj.

Denis Polić iz Surf n fries, ki nudi fast food prehrano, pa se v Sloveniji širi. Morebitne interesente poziva, da se opogumijo in odločijo za nakup, še zlasti tisti, ki živijo na Primorskem. »Za nas je zanimiva obala. Imamo zelo zanimive franšizne oblike, ki zelo dobro kotirajo, in ki zelo hitro povrnejo investicijo,« pravi Polić, ki se s franšizami ukvarja že od leta 2009. Prvo franšizo je odprl leta 2010, do danes pa je postavil 55 objektov v šestnajstih državah. »Direktno zaposlujemo tri ljudi, skupaj v franšizah pa več kot 350.« Pred šestimi leti so se začeli širiti izven Hrvaške. Franšize ima na Irskem, Nemčiji, Vietnamu, Turčiji, Dubaju, sedaj odpirajo eno v Južnoafriški republiki. V Sloveniji so imeli eno od prvih franšiz, pravi: »Imamo jo v Ljubljani, nasproti parlamenta, je edina v Sloveniji, ampak to še ne pomeni, da se ne želimo širiti.«

Namen predstavitve franšiz je bil zainteresiranim približati kaj franšiza je in kako funkcionira. »Naš namen je bil, da ponudimo eko pregled franšize, torej vse, kar vpliva na franšizo, kateri segmenti in deli sistema lahko pomagajo franšizam v nastajanju, v prodaji pa tudi v razvoju franšiznih sistemov,« je ob tem poudaril predsednik Skupnosti franšiznega poslovanja pri Hrvaški gospodarski zbornici (HGK) Nikola Oršanić, ki ocenjuje, da je Slovenija nadvse primerna za širjenje franšiz.

Franšiza je poslovni model, način širjenja poslovanja, ki je primeren za vse države in vsa tržišča. Obstajajo mikro franšize, srednje, pa vse do velikih, kot je na primer McDonalds’s. Odpremo jo lahko skoraj brez vlaganj ali pa je zanjo potrebno odšteti več 100.000 dolarjev.