Potem, ko se je ta dodobra razbohotil med tujci, kamping in karavaning vse bolj navdušuje tudi Slovence. O tem priča že letošnji obisk na 51. MOS, pa tudi povečano zanimanje za nakup kamperjev in avtodomov, ugotavlja Helena Kušar Pogorelc iz podjetja Robeta d.o.o. iz Šentjanža pri Dravogradu.

“Zanimanje za avtodome je precejšnje. Ogromno je resnih interesentov za nakup, 4 avtodome, dražje od 100 tisoč evrov, pa smo prodali kar na sejmu. Kupci iščejo udobje in kakovost po še vedno razumni ceni,” pravi. Za nakup avtodomov se v glavnem zanimajo pari, pa tudi upokojenci, ki bi radi potovali z vnuki. “Pri izbiri igrajo veliko vlogo udobna postelja, prostor za shranjevanje, dovolj priključkov in seveda prostor za kolesa. Če s sabo vozimo kolesa, je dobro, če jih imamo zadaj, zaradi lažje dostopnosti.” Ko izbiramo avtodome in vozila, je smiselno razmišljati tudi o zunanjih priključkih, tendah, dodatnemu plinu in podobno, da si olajšamo kuho ter pospravljanje v notranjosti in raje vse prenesemo v predprostor. Dobremu obisku na letošnjem sejmu je najbrž botroval tudi tepih in streha, ki bi še tako slabemu vremenu preprečila, da bi skazila obisk.

“Ma MOS-u smo že 5. leto in vsako leto smo bolj zadovoljni. Sejem preprosto mora biti. Tukaj srečaš ljudi, ki jih sicer ne bi. Čeprav smo prisotni tudi na drugih sejmih, pa je izplen na MOS-u najboljši. Kravaning se je ljudem že toliko usidral v spomin in srce, da že vedo kje nas lahko poiščejo in že zato moramo priti. In pridemo spet,” je sejem pohvalil direktor in odgovorni urednik revije Avto-Dom, Rok Vizovišek. Kot ugotavlja, je panoga v zadnjih šestih letih močno v porastu. “Največji trend so predelani kombiji, drugi letošnji trend pa so drugačne notranje postavitve s prehodnimi dnevnimi sobami in s klopmi ob straneh. Zanimanje za tovrstno obliko oddiha kažejo vsi, ki se imajo radi fajn, družine, pari brez otrok, starejši, vsi ki radi aktivno živijo, ki radi potujejo.”

V nečem pa se vendarle razlikujemo od tujcev, dodaja: “Medtem ko se tujci radi zadržujejo na urejenih počivališčih, smo Slovenci radi v samoti, v divjini.” A ker obisk tujcev iz leta v leto narašča, je v Sloveniji že urejenih 150 postajališč. “Tukaj že dohitevamo druge države, je pa res, da povprečnega Slovenca težko prepričaš, da bi ostal doma. Pozimi hitimo na smučanje, poleti na tuje morje, ki je bilo včasih naše. Tu moramo še veliko narediti, mi kot medij, Celjski sejem kot organizator in skupaj privabiti čim več slovenskih razstavljavcev. Moje poslanstvo je ljudi prepričati, da je Slovenija najlepši konček sveta. Za kaj bi šli za vikend v tujino, če lahko ostanemo doma, kjer je morda celo še lepše?”

“Danes se ne prodajajo le doživetja, ampak reakcije na doživetja. Tisto, kar vsi iščemo je nov jezik luksuza: avtenično in ne kopirano, personalizirano in ne standardizirano, edinstveno, razlikovalno in ne generično, ekskluzivno in ne dostopno množici, tradicionalno a izpeljano na moderen, sodoben način, pod vodstvom, ki daje občutek svobode, transparentno pričakovano a polno presenečenj,« poudarja Miša Novak iz Slovenske turistične organizacije.