»Veliko nam pomeni ugled proizvajalcev in obrtnikov, zato s pomočjo razsodišča, če do spora pride, skušamo take stvari reševati po mirni poti,« je na predstavitvi Centra za mediacije pri Hrvaški obrtni zbornici (HOK) v okviru 50. MOS poudarila sekretarka centra mag. Suzana Kolesar. Center je za alternativno reševanje sodnih sporov certificirano tudi na evropski ravni.

Mediacija je postopek reševanja spora na osnovi interesa, ne na pravni osnovi, kar se ji zdi najbolj pomembno. Pri mediaciji namreč mediator kot nepristranska in neodvisna oseba skuša spor rešiti v korist obeh strani, pri čemer upošteva tudi interese vpletenih strani. Danes so predstavili tudi sistem digitalizacije reševanja e-sporov, ki se je razmahnil s porastom e-trgovine. »Na evropski ravni se že več let skuša spodbuditi uporaba e-trgovine, kar posledično pomeni, da moramo morebitne spore reševati elektronsko. E-Bay, ameriško spletno podjetje, ki je specializirano za internetne dražbe in spletno nakupovanje, ima na primer na letni ravni kar 60 milijonov sporov, ki jih vse uspešno rešuje,« razlaga Kolesarjeva. Pojasnjuje, zakaj bi morali ponudniki e-storitev na svoje spletne strani dati tudi obvestilo o reševanju morebitnih sporov: »Obvestilo na potrošnika ne deluje negativno, nasprotno, rodi se lahko še večje zaupanje v trgovca, da bo spor rešil v korist vseh.«

HOK se trudi, da na vseh področjih spremlja novosti in jih približa obrtnikom, dodaja glavna sekretarka zbornice Violeta Jelić. Njihova dela pa je tudi letos, že 22. leto zapored, letos prvič kot država partnerica, predstavila na 50. MOS. Kot ocenjuje, je poleg predstavitev Hrvaške gospodarske zbornice največji učinek zagotovo doseglo Hrvaško turistično združenje oziroma hrvaško Ministrstvo za turizem: »Število Slovencev, ki prihajajo k nam na obisk dokazuje, da je Hrvaška privlačna za obisk.« Ministrstvo za gospodarstvo, podjetništvo in obrt pa je s ciljem, da predstavi Hrvaško na najboljši način, zbralo strokovnjake ter predstavilo najboljše in popularne izdelke, ki jih lahko ponudijo. »Na širši način smo poskušali skupaj predstaviti gospodarstvo in srednje gospodarstvo in mislim, da smo dokazali, da znamo in lahko, in da nam je uspelo. Verjamem, da bodo vsi naši razstavljavci zelo zadovoljni. Zagotovo so pustili pečat in verjamem, da se bodo zato tudi letos rodila nova poslovna prijateljstva,« je ponosna Jelićeva.

Navdušena je tudi nad spremljajočim programom, ki jih je pripravil organizator sejma v sodelovanju z Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije. Doživlja ga kot zelo kakovostne in aktualne, saj se dotikajo problematike, ki zadeva oba, slovenski in hrvaški trg: »Sedaj delimo isto tržišče, iste probleme in nove izzive. To, da delimo izkušnje, je vredno pohvale.«

Predstavitve obrtnikov pa so zaokrožili z nečim, kar nas povezuje, to je z dobro hrano. Obiskovalci so lahko namreč okušali okusne hrvaške štruklje.