»Na področju turizma smo storili veliko, kar se je odrazilo tudi v rezultatih slovenskega turizma. Osamosvojili smo STO in podvojili proračun, nismo pa še tam, kjer si želimo biti. A smo zastavili korake, ki bodo to omogočili. Želim, da izpeljemo to, kar smo začeli, ker mi je mar, da bi stvari bile zastavljene dobro,« je pred začetkom predstavitve novih standardov kakovosti za 5-zvezdična doživetja Slovenije kot zelene butične turistične destinacije na 51. MOS-u poudaril vnovično potrjen minister za gospodarski razvoj in tehnologijo in prvi mož slovenskega turizma, Zdravko Počivalšek.

 

Kot pove, bo odslej v veljavi nov zakon o spodbujanju razvoja turizma, ki spodbuja razumno gospodarjenje s politiko turističnih taks v občinah. »Ključno je, da bo denar namenjen razvoju turistične infrastrukture. V ta namen smo že pripravili nov pravilnik o nastanitvenih korakih, javne razpise, SID banka pa bo financirala projekte s področja turizma. Slovenija tako prvič dobiva posebno obliko financiranja s področja turizma. To turizem rabi, če želimo smele podjetnike, ki se bodo lotili investicij v turizem.« Sprejem nove strategije slovenskega turizma je po njegovem ambiciozno zasnovan: »Poenotili smo se v tem, da je Slovenija zelena, aktivna in zdrava dežela, ki je primerna za 5-zvezdična doživetja. Z vsemi močmi se bom trudil, da bomo to tudi realizirali.«

Prioriteta bo prestrukturiranje hotelskih podjetij v državni lasti in poudarja: »Ključna težava je v tem, da je 40 odstotkov turističnih podjetij še vedno v državni lasti, zaradi česar so predmet političnih apetitov. Za boljše rezultate v turizmu je pomembno, da oblikujemo državni sklad za prestrukturiranje podjetij, da konsolidiramo lastništvo. Turizem kot panoga je sicer pozitiven, a so rezultati še vedno preslabi. Tretji korak je premišljena privatizacija v vseh smereh.« Kot še dodaja, bodo tako oblikovali tudi modele spodbujanja ustrezne kadrovske politike ter posodobili zakon o gostinstvu. »Turizem je zapletena panoga, ki zahteva znanje, dušo, predanost in nekaj malega denarja. V turizmu se dela, medtem ko se drugi zabavajo,« zaključi.

Potem, ko je bil sprejet, bo Pravilnik o kategorizaciji, stopil v veljavo 1. oktobra. In tako se bo res delalo. Vsi nastanitveni obrati bodo imeli namreč le pol leta časa, da se na novo kategorizirajo. Izjema bodo hoteli, ki jih bo ocenjeval zunanji ocenjevalec. »Ključne spremembe so uvedba standardov Hotelstars za hotele, posodobitev standardov za ostale vrste nastanitvenih obratov in ureditev razmer na področju ocenjevanja nastanitvenih obratov,« pojasnjuje Renata Martinčič, generalna direktorica Direktorata za turizem, ki deluje pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Združenje Hotelstars, ki deluje pod okriljem Hotreca, predstavlja enotne kriterije ocenjevanja hotelov v sedemnajstih evropskih državah, gostom pa posledično ponuja informacijo o zagotovljeni kakovosti in ugledu, ki jo lahko pričakujejo. Novo ocenjevanje je v določenih pogledih zahtevnejše, v določenih pa milejše. »Velik poudarek bo na kakovosti in varnosti, tu so pogoji strožji. Gre za tiste mehke dele kriterijev, kot so na primer čiste stene, očiščeni tepihi, kakovostne in čiste vzmetnice, vsaj dve vrsti obešalnikov in tako naprej,« je pojasnila Martinčičeva.

Kategorizacija velja za vse nastanitvene obrate. »Gre za 270 kriterijev, pri čemer je en del obveznih in en del izbirnih, vse od splošnih, pa do tistih, kako je urejena soba.« Obvezne kriterije je potrebno doseči, z izbirnimi pa lahko vsak zbere še večje število točk. Nove bodo tudi označevalne table. Hoteli bodo tako stare table zamenjali za tiste z napisom hotelstars.eu. Možen bo tudi elektronski sistem kategorizacije, ki je še v pripravi, a bo deloval na enak način kot obstoječi in v enostavnih korakih vodil do želene kategorizacije. Po novem se bomo lahko ocenjevali sami, s pomočjo zunanjega strokovnjaka, zato bodo na MGRT v ta namen organizirali tudi izobraževanje.

V sodelovanju s TGZS in Združenjem hotelirjev Slovenije bodo oblikovali tudi strokovno komisijo, ki bo spremljala raven kakovosti v nastanitvenih obratih v Sloveniji. Več informacij o pravilniku o kategorizaciji so na voljo na strani MGRT. Turistično gostinska zbornica bo še naprej brezplačno svetovala nastanitvenim obratom.

»Danes se prodajajo reakcije na odlična doživetja. Tisto, kar vsi iščemo, je nov jezik luksuza. V ospredju so doživetja, ne izdelki. V ospredju je avtentično in ne kopirano, ekskluzivno in ne dostopno množici, tradicionalno a izpeljano na moderen, sodoben način, pod vodstvom, ki daje občutek svobode,« poudarja Miša Novak iz Slovenske turistične organizacije.

Na globalnem nivoju dojemajo Slovenijo kot zeleno velesilo. Zeleno shemo, v katero je že vključenih več kot 60 ponudnikov, pa želijo narediti butično. »Tako kot v resnici zgleda butik; ne kot kakšen velik supermarket z veliko podobnih vsebin, ampak kot butik z zelo izbrano ponudbo. Ponuditi želimo izbor zelo izbranih doživetij, da bo, tako kot v butiku, vsak imel razlog za to, da se tam nahaja, to pa bo znal upravičiti s kakovostjo. Želimo izjemno raznolikost doživetij na stičišču štirih svetov,« poudarja Novakova in namigne, da bodo tako začeli s trženjem Slovenia unique experiences. Znamko kakovosti oziroma zbrano zbirko edinstvenih avtentičnih doživetij, ki podpirajo znamko 5- zvezdične butične Slovenije in znamko I Feel Slovenija. Veliko število zbranih na tej okrogli mizi je živ dokaz o tem, da je tematika nadvse aktualna in da očitno vsi stremimo k isti viziji. 5-zvezdični destinaciji.