Letos je vreme po nekaj letih končno sodelovalo z 51. poslovno-sejemsko prireditvijo MOS. 13 dvoran je bilo napolnjenih z razstavljavci iz 5 področij: MOS Dom – gradnja in obnova doma, MOS Tur – kamping, karavaning, turizem in kulinarika, MOS Teh – oprema in materiali za obrt in industrijo, MOS Biz – poslovne storitve in poslovne priložnosti v tujini in MOS Plus – izdelki široke potrošnje. Kar 1417 razstavljavcev se je predstavljalo s svojo ponudbo, od tega je bilo 844 direktnih. Prihajali so iz 32 držav. Obiskovalcev so zaenkrat našteli nekaj več kot 100.000, številka pa bo po štetju poslovnih kuponov in naročilnic še nekoliko višja. Na Celjskem sejmu so z obiskom zadovoljni, še posebej, ker so bili s strukturo obiskovalcev zadovoljni razstavljavci, ki čutijo, da jih na sejem vedno več prihaja z točno določenim namenom, je povedal izvršni direktor mag. Robert Otorepec.

Zadovoljstvo na eni in drugi strani

Prvi odzivi večine razstavljavcev so zelo pozitivni. Mnogi med njimi so bili zelo zadovoljni s povpraševanjem obiskovalcev, predvsem tisti, ki so se na sejem dobro pripravili, povabili svoje poslovne partnerje in zainteresirano javnost. In prav predsejemske aktivnosti so za uspešen nastop na sejmu ključnega pomena. »Zato razstavljavcem še posebej polagamo na srce pomen dobre priprave na sejem, samo tako lahko sejem res dobro izkoristijo,« še pove Robert Otorepec.

Tudi obiskovalci vedno bolj vedo, kaj lahko na sejmu najdejo in v splošnem lahko rečemo, da na MOS res začenjajo hoditi obiskovalci z namenom obiska prav določene vrste razstavljavcev. Ob tem si seveda ogledajo tudi ostalo ponudbo sejma. Posledica tega so zadovoljni razstavljavci, ki jih letos ni manjkalo.

MOS Biz je ponudil veliko priložnosti za mreženje in vzpodbujal aktualne debate o podjetništvu

Sejemsko dogajanje so ponovno pomembno sooblikovale aktivnosti Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki je v času sejma številne svoje aktivnosti preselilo na sejmišče, s čimer želi svoje delo približati obiskovalcem in predvsem gospodarstvenikom. Domači in tuji podjetniki pa so koristne informacije za svoje delo lahko pridobili tudi pri svetovalcih OZS, ki se je s sekcijami, območnimi zbornicami, člani in partnerji tradicionalno predstavila v delu dvorane L1.

Srbija je bila druga država partnerica v zgodovini sejma, ki je bila s svojim nastopom na letošnjem MOS-u zelo zadovoljna. Podjetniki, ki so se na sejmu predstavili, so posebej navdušeni nad sodelovanjem s Slovenijo na področjih v turizma, storitvenih dejavnostih, pa tudi v tradicionalnih industrijah, to je metalni, avtomobilski in prehranski. Zanimanje za srbski trg že od nekdaj izkazuje veliko slovenskih malih in srednjih podjetij, se pa za sodelovanje med državama odpira vedno več možnosti. Srbija je posebej izrazila željo, da kot državi skupaj nastopimo na tretjih trgih, kar bi bilo dobro tako za eno kot za drugo ekonomijo.

VIDEO: Srbija, država partnerica 51. MOS-a

Uspešno prakso partnerskega sodelovanja med državama je prihodnje leto že napovedala in potrdila Črna gora. Že letos so se s svojo bogato turistično ponudbo in podjetji predstavili na kar 72 m², sejem je obiskala tudi njihova številčna delegacija. Republika Črna gora beleži vedno večje zanimanje za turizem svoje dežele in si želi vzpostaviti močnejše partnerske vezi, ki bi ji pomagale vzpostaviti stike na bolj zahodnih evropskih trgih. V Sloveniji vidijo partnerico, ki jim lahko omogoči vstop na trge Evropske unije.

VIDEO: Država partnerica 52. MOS-a